بازاریابی، خط حمله‌ی کسب و کارهای موفق


بازاریابی، خط حمله‌ی کسب و کارهای موفق

یکی از موضوعاتی که به تفصیل به بررسی آن می‌پردازیم، بازاریابی و مفاهیم وابسته به آن می‌باشد که امروزه وجود آن برای تمامی کسب و کارهای موفق امری ضروری است. اگر به این مبحث شیرین و جذاب علاقمند هستید، با رادوو همراه باشید.


هر کسب و کار موفقی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است، برای مثال اگر یک کسب و کار آنلاین موفق را در نظر بگیریم، قطعا واحدهایی مانند برنامه نویسی، منابع انسانی، طراحی و تجربه ی کاربری و.. را داراست. یکی از مهم ترین واحدها، واحد بازاریابی می‌باشد که خط حمله‌ی هر کسب و کاریست، چرا که اگر واحد بازاریابی نباشد، محصولات شناخته نخواهند شد و احتمالا عدد فروش، رقم ثابت و حتی در طولانی مدت رو به کاهشی خواهد بود.

بازاریابی خود از تیم های متفاوتی تشکیل شده است، تیم‌هایی هم چون تحقیقات بازاریابی، تولید محتوا، دیجیتال مارکتینگ (که خود شامل سئو، شبکه‌های اجتماعی و... می‌باشد)، مدیریت پروژه و برند و استراتژی زیرمجموعه‌های واحد بازاریابی می‌باشند.

همان طور که مشاهده می‌کنید، بازاریابی شامل مباحث بسیار متنوع و گسترده‌ای می‌باشد و بنابراین، کار کردن در این زمینه می‌تواند بسیار لذت بخش باشد، چرا که یکنواختی خسته کننده‌ای که در بسیاری از شغل های دیگر وجود دارد، در مشاغل مرتبط با بازاریابی وجود ندارد.

حال به بررسی برخی از مفاهیم پایه ای بازاریابی می پردازیم و سپس در ادامه ی این پست ها، تمامی مباحث بازاریابی را به تفصیل شرح می‌دهیم.

تعریف بازاریابی 

بر اساس تعریف فیلیپ کاتلر پدر علم بازاریابی:

بازاریابی عبارت است از فرایند مدیریتی-اجتماعی که به وسیله‌ی آن افراد و گروه ها از طریق تولید و مبادله‌ی محصولات با یکدیگر به تامین نیازها و خواسته‌های خود می‌پردازند.

و حالا به بیان ساده‌تر، می‌توان بازاریابی را این چنین تعریف کرد:

همه‌ی ما می‌دانیم موفقیت هر کسب و کاری در گرو برآورده ساختن نیاز مشتری و جلب رضایت اوست، بازاریابی دقیقا همین برآورده کردن نیازهای مشتری و جلب رضایت او، و در نتیجه حفظ مشتری و وفادار کردن او به برند می‌باشد، به طوری که در کنار همه‌ی این‌ها، کسب و کار نیز به سود برسد.

در این پست تنها اشاره‌ی کوچکی به مفهوم بازاریابی کردیم و در ادامه‌ی پست‌های مرتبط با بازاریابی به بررسی مفاهیم زیر خواهیم پرداخت:

  • مبانی و مفاهیم پایه ای بازاریابی
  • استراتژی‌های بازاریابی
  • تحقیقات بازاریابی
  • رفتار مصرف کننده و فواید خرید
  • طبقهبندی و تقسیم بازار
  • آمیزه‌ی بازاریابی

در مطالب بعدی، تمامی موضوعات مطرح شده را شرح می‌دهیم. دنیای شیرین بازاریابی را در رادوو، دنبال کنید.

 


بازاریابی، خط حمله‌ی کسب و کارهای موفق
4.3/3
4.3
34
5
1

برای استفاده از تمامی امکانات وارد شوید

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها